دسته‌بندی نشده

سرنگ انسولین بی دی BD: بررسی جامع محصول سرنگ انسولین و شرکت بی دی

سرنگ انسولین بی دی BD

سرنگ انسولین بی دی BD: بررسی جامع محصول سرنگ انسولین و شرکت بی دی

Becton- Dickinson بکتون – دیکینسون یکی از برترین تولیدکنندگان لوازم تزریقی پزشکی در امریکا است که تقریباً محصولات آن به طور رسمی در 50 کشور به فروش میرسد. سرنگ انسولین بی دی BDنیز یکی از محصولات محبوب و با کیفیت این شرکت به شمار می رود. سرنگ انسولین بی دی BD به دلیل کیفیت و استفاده از فناوری های نوین و مشتری مداری یکی از محصولات پر فروش فروشگاه طبینو مارکت نیز به شمار می رود. بکتون دیکنسون با نام های BD Medical یا  Becton and Dickinson نیز شناخته می شود. محصولات  شرکت بی دی شامل سرنگ، سوزن و دفع مواد تیز است. سرنگ انسولین بی دی  BD برای اولین بار در شرکت بکتون و دیکینسون در سال 1960 طراحی و تولید شد. این سرنگ طی سالهای طولانی توسط متخصصین متحول شد و به شکل امروزی آن که در بازار موجود است درآمده است. سرنگ انسولین بی دی BD از فناوری‌های پیشرفته برای نوآوری  مستمر در تولید سوزن‌های قلم، سرنگ‌های انسولین و سرسوزن ها  بهره برده است.

 شرکت بی دی  BD چه شرکتی است؟

 شرکت بی دی  BDکه سازنده سرنگ انسولین بی دی BD می باشد یکی از بزرگترین شرکت های جهانی فناوری پزشکی در جهان است و با بهبود فرایندهای تولیدتجهزات تزریقی پزشکی دنیای سلامت را رهبری می کند.  این شرکت فناوری، خدمات و راه حل های نوآورانه ای را توسعه می دهد که به پیشرفت درمان بالینی بیماران کمک می کند. این شرکت دارای 65000 کارمند می باشدکه  اشتیاق و تعهدی  مستمر برای کمک به بهبود بیماران،  کمک رسانی به پزشکان و متخصصان آزمایشگاهی دارند. شرکت  بکتون – دیکینسون  تقریباً در هر کشوری حضور دارد و با سازمان‌هایی در سراسر جهان برای رسیدگی به برخی از چالش‌برانگیزترین مسائل بهداشت جهانی شریک است. این شرکت  به مشتریان کمک می کند تا هزینه ها را کاهش دهند، کارایی را افزایش دهند، ایمنی را بهبود بخشند و دسترسی به مراقبت های بهداشتی را گسترش دهند.

چرا انسولین قرص یا کپسول  ندارد؟

 از آنجایی که انسولین توسط آنزیم های گوارشی تجزیه می شود، نمی توان آن را به شکل قرص مصرف کرد. به ناچار باید  آن را با یک سرنگ به لایه چربی زیر پوست، که به آن بافت «زیر جلدی» نیز می‌گویند، وارد کرد.  لایه چربی روی شکم، باسن، ران و پشت بازوها محل های رایج تزریق انسولین هستند. از آنجا که انسولین با جریان خون جذب می شود و از آنجا به سلول ها در سراسر بدن گردش می کند بنا براین با وارد کردن آن به لایه های چربی زیر پوست می توان انسولین لازم را وارد بدن کرد.

قسمت های مختلف سرنگ انسولین بی دی BD

سرنگ انسولین بی دی BD

سرنگ انسولین بی دی BD

قسمت انتهایی پیستون

  قسمت انتهایی که پیستون را به داخل یا خارج هل می دهد . معمولا انگشت شصت در این قسمت قرار میگیرد.

پیستون

شفت یا اهرمی که در داخل استوانه سرنگ به سمت عقب یا جلو حرکت می کند پیستون نام دارد قسمت انتهایی این شخص به گسکت متصل شده و باعث هدایت مایعات به سمت انتهای سرنگ می شود. با استفاده از فناوری دیواره نازک، سرنگ‌های انسولین دارای سوزن بسیار ظریف با پوسته‌ای باریک‌تر و نازک‌تر است که نیروی وارده بر پیستون را کاهش می‌دهد و به سیال  بودن جریان دوزهای انسولین کمک می‌کند.

لبه انگشتی

در قسمت ابتدایی شروع استوانه سرنگ لبه انگشتی قرار دارد که به صورت لبه های نیمدایره ای از دو طرف استوانه بیرون آمده است. این زائده ها معمولاً بین دو انگشت قرار گرفته تا فشار انگشت شست پیستون را به انتها و یا برعکس را تسهیل کند.

مقیاس بندی حجم

  درجه هایی که روی استوانه سرنگ به منظور اندازه گیری حجم مایعات تزریقی در نظر گرفته می شود مقیاس بندی حجم نام دارد. این درجه بندی یا مقیاس بندی معمولاً به صورت میلی لیتر یا سی سی در واحدهای مختلف مدرج می شود.

بدنه یا تیوپ سرنگ:

  بدنه اسوانه ای شکل که پیستون در درون آن به حرکت در می آید. استوانه سرنگ انسولین بی دی  BD طوری طراحی شده اند که دوز دقیق را به راحتی ترسیم کنند و دارای اعداد مقیاس واضح تر با فواصل واحدهای وسیع تر باشند.

قسمت اتصالی به سرسوزن لوئر لاک یا لوئر اسلیپ

  قسمت خروجی باریک انتهای استوانه که  موجب اتصال بین سرنگ و سر سوزن است معمولاً به دو شکل لوئرک یا لوئر اسلیپ می باشد. لوئر لاک به صورت سرپیچی و پیچ شوند است به صورتی که سر سوزن به سوزن پیچ می شود.  لوئر اسلیپ نیز بدون دارا بودن رزوه های پیچشوند و به  صورت فشاری سر سوزن درون سوزن قرار می گیرد .

هاب سوزن:

در واقع واسط بین سرسوزن با هاب سوزن است اگر به لوئر لاک وصل شود به صورت قلع آویز بوده و اگر به صورت لوئر اسلیپ باشد به صاف و بدون برامدیگی های پیچ شونده است.

بدنه سوزن:

  بدنه اصلی سرسوزن می باشد که بنا به مصارف مختلف داری گیج های متفاوتی می باشد. قطر سرسوزن با گیج  درجه بندی می‌شود. هرچه گیج بالاتر باشد قطر سوزن نازک‌تر است. طول سوزن عمق تزریق را تعیین می‌کند که با واحدی به نام میلی‌متر اندازه‌گیری می‌شود.

نوک سوزن :

  قسمت انتهایی بدنه سوزن که پیشرو ورد به پوست، بافت و عضله می باشد و معمولا به صورت مورب بریده می شود. تولیدات شرکت بی دی به حدی است که در طیف متنوعی از نیازها و ترجیحات بیمار امکان انتخاب و انعطاف‌پذیری در انتخاب طول سوزن و ظرفیت استوانه را به بیماران می دهد.

بسته بندی

بسته بندی سرنگ انسولین و اجزای آن با طرح رنگ بسته بندی سبز و خاکستری انسولین جدید Humulin R U-متناسب شده است. پیستون سرنگ خاکستری است، محافظ سرنگ سبز است و واحد ها روی بدنه سرنگ به رنگ  مشکی چاپ شده است.

طراحی عالی

با فناوری دیواره نازک، سرنگ‌های انسولین BDبی دی  دارای  سوزن دارای پوسته نازک‌تری هستند که نیروی پیستون را کاهش می‌دهد و  کمک می‌کند دوزهای بزرگ به راحتی جریان پیدا کنند. سطح آن به راحتی در هنگام تزریق روی پوست قرار می گیرد و  دارای درجه بندی واضح تر و با فاصله های مشخص است.

اندازه  سرنگ‌های انسولین BDبی دی  
طول سوزن گیج  سوزن اندازه استوانه
3/16 اینچ (5 میلی متر) 28 0.3 میلی لیتر
5/16 اینچ (8 میلی متر) 29 تا 30 0.5 میلی لیتر
1/2 اینچ (12.7 میلی متر) 31 1 میلی لیتر

سرنگ های انسولین در اندازه های مختلف برای ارائه دوزهای مختلف انسولین وجود دارند.  خطوط اعداد در یک سرنگ انسولین که بر حسب میلی لیتر (mL) اندازه گیری می شود، نشان دهنده موارد زیر است:

سرنگ های 0.3 میلی لیتری برای دوزهای انسولین زیر 30 واحد انسولین هستند و در فواصل 1 واحدی شماره گذاری می شوند.

سرنگ های 0.5 میلی لیتری برای 30 تا 50 واحد انسولین هستند و در فواصل 1 واحدی شماره گذاری می شوند

1 میلی لیتر برای دوزهای بیش از 50 واحد انسولین است و در هر بازه 2 واحد شماره گذاری می شود.

سرنگ های انسولین بی دی BD را از کجا می توانم خریداری کنم و قیمت آنها چقدر است؟

تمامی اندازه های سرنگ های انسولین بی دی در فروشگاه طبینو مارکت موجود است و در قسمت کالاهای مصرفی از منوی بالا می توان به بخش سرنگ و سپس به قسمت سورنگ انسولین رفت و مشخصات و قیمت سرنگ انسولین BD بی دی را ملاحظه کرد. قیمت های فروشگاه طبینو در مورد سرنگ انسولین بی دی به روز بوده و با قیمت کمتر از میانگین بازار تقدیم شما دوستان و مشتریان عزیز خواهد شد.

سرنگ انسولین ۰/۳ میلی‌لیتر بی دی BD

سرنگ های انسولین BD چگونه استریل می شوند؟

 استفاده از تابش کبالت عقیم سازی آخرین فرآیند قبل از حمل و نقل است.سرنگ‌های انسولین از قبل در کیسه‌ها و جعبه‌های پلی‌شان بسته‌بندی شده‌اند.

 آیا می توان از سرنگ های انسولین BD برای انواع دیگر داروها استفاده کرد؟

پزشک یا داروساز شما باید نوع مناسب سرنگ مورد استفاده برای داروهای شما را تجویز کند

 آیا سرنگ های انسولین منقضی می شوند؟

. بله، آنها پنج سال ماندگاری دارند. آنها باید همیشه در یک منطقه معتدل و خشک نگهداری شوند. س آیا می توان سرنگ های انسولین را از قبل پر کرد؟ .  طبق بررسی های کارشناسان فروشگاه طبینو شرک  BD توصیه نمی کند که هیچ یک از سرنگ های انسولین  بیش از چند دقیقه قبل از تزریق از قبل پر شود. هیچ مطالعه ای به طور قطعی ایمنی یا خطرات مرتبط با این عمل را تعیین نکرده است.

چگونه سرنگ های انسولین را به درستی دور بریزیم؟

در بسیاری از موارد هر شهر یا روستایی محل دفن زباله های پزشکی دارد. بنابراین، ابتدا با شهر خود یا شرکت تخلیه زباله در مورد دفع ایمن سرنگ های انسولین استفاده شده مشورت کنید. سیفتی باکسها یکی از گزینه های مناسب جهت دفع سرنگ های انسولین هستند.  هرگز سرنگ های شل انسولین را داخل سطل زباله نیندازید. اگر سرنگ انسولین خود را دور می اندازید، سوزن را با یک وسیله گیره سوزن مانند دستگاه ذخیره سوزن BD Safe-Clip™ گیره دهید، که می توانید آن را در داروخانه خود سفارش دهید. هرگز با سرنگ انسولین شخص دیگری دست نزنید مگر اینکه یک متخصص مراقبت های بهداشتی به شما در مورد روش صحیح تزریق و دفع آموزش دهد. اگر به شخص دیگری تزریق می‌کنید یا سرنگ انسولین او را دور می‌اندازید، برای جلوگیری از سوزن زدن، که می‌تواند عفونت‌های جدی و حتی جدی را منتقل کند، بسیار احتیاط کنید. هرگز سوزنی را که توسط شخص دیگری استفاده شده است، دوباره درپوش نگذارید یا خراب نکنید. بلافاصله پس از تزریق، سرنگ انسولین مصرف شده را که هنوز دست نخورده است، در یک ظرف امن قرار دهید. سرنگ انسولین مصرف شده را در یک ظرف تیز قرار دهید، یا با اداره بهداشت یا بهداشت محلی خود در مورد قوانین دفع صحیح سرنگ های انسولین استفاده شده و ظروف تیز تماس بگیرید. این ظرف را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. وقتی ظرف پر شد، درب آن را محکم ببندید و آن را به درستی دور بریزید. هرگز سرنگ های انسولین مصرف شده یا سایر ضایعات پزشکی را در سطل زباله قابل بازیافت نیندازید. سرنگ های انسولین قابل بازیافت نیستند.

آیا می توان از سرنگ انسولین بی دی را دوباره استفاده کرد؟

سرنگ های انسولین بی دی BD فقط برای یک بار مصرف طراحی شده اند و به وضوح به این عنوان برچسب گذاری شده اند. سوزن انسولین امروزی برای راحتی بیشتر نازک تر و ظریف تر است، بنابراین استفاده مجدد از سوزن می تواند به نوک آن آسیب برساند و باعث آسیب شود.

 تفاوت سوزن های گیج 31، 28و 30چیست؟

هرچه این عدد بیشتر باشد، سوزن نازک تر است.  بنابراین سوزن 31-G نازک ترین سوزن موجود روی سرنگ انسولین است. سوزن 30-G نازک تر از جایگزین 28-G است  شرکتBD  اندازه 31 G را در سوزن های 6 میلی متری و 8 میلی متری به ما ارائه می دهد و شما می تواند از فروشگاه طبینو خرید کنید.

 چرا طول سوزن مهم است؟

مطالعات بالینی ثابت کرده‌اند که سوزن‌های کوتاه مانند سرنگ انسولین BD با سوزن 6 میلی‌متری خطر تزریق به عضله را کاهش می‌دهد. اجتناب از تزریق به عضله برای جذب مداوم انسولین توسط بدن و برای بیماران برای مدیریت سطح گلوکز خون مهم است.

چه بیمارانی می توانند از سرنگ انسولین بی دی BD  با سوزن 6 میلی متری استفاده کنند؟

همه بیمارانی که با سرنگ انسولین تزریق می کنند، از جمله افرادی که چاق یا لاغر هستند.

بازگشت به لیست

4 دیدگاه در “سرنگ انسولین بی دی BD: بررسی جامع محصول سرنگ انسولین و شرکت بی دی

  1. مجتبی گفت:

    با سلام من اول فکر میکردم که سرنگ بی دی در امارات تولید میشه. اخه به من گفته بودند اماراتی هستش و تحت لیسانس تولید میکنن

    1. tebino admin گفت:

      سلام ممنون از نگاه پر مهر شما: جسارتا تولید امریکا هستش که از طریق امارات وارد ایران میشه

  2. محبوبه یزدانی گفت:

    شما اگر همه محصولات بی دی رو دارین میتونیم با هم همکاری کنیم تمایل دارین جسارتا؟

    1. tebino admin گفت:

      سلام ارادتمند: بله درخدمت شما هستیم با شماره های درج شده در بالای صفحه سمت چپ تماس بگیرید. ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *