مقالات

میکروکانولا چیست معرفی 10 سایز میکروکانولا تزریق ژل

کانولا تزریق ژل

میکروکانولا چیست؟  معرفی 10 سایز پر کاربرد میکروکانولا تزریق ژل

میکروکانولا در پزشکی چیست؟

سوزن میکروکانولا یا به انگلیسی micro cannula، از تجهیزات پزشکی پرکاربردیست که برخلاف شباهت زیادش به سوزن های عادی، انعطاف پذیر بوده و سری گرد دارد. میکرو کانولا امروزه به عنوان یکی از متدهای نوین و برتر در زمینه پزشکی و زیبایی شناخته می شود .میکروکانولا ابزار جدیدی است که برای اعمال پرکننده های پوستی مانند ژل و بوتاکس استفاده می شود. میکروکانولاها لوله های نازک، انعطاف پذیر و توخالی با نوک صافی هستند که در زیر پوست فرو میروند تا پرکننده های پوستی را با کمترین ناراحتی و کاهش خطر کبودی قرار دهند.

کانولا برای تزریق ژل/ میکروکانولا برای تزریق ژل

هنگام انتخاب بهترین میکروکانولا برای تزریق ژل یا چربی، مهم است که شفت میکروکانولای پزشکی از استحکام کافی برای قرارگیری دقیق برخوردار باشد، البته باید به این مسئله توجه کنیم که میکروکانولا باید انعطاف کافی برای حرکت بدون زحمت در اطراف ناحیه  را داشته باشد. اگر میکروکانولای بلندتر یا با گیج 30 یا 27 را انتخاب کنید، نسبت به میکروکانولای کوتاهتر یا آنهایی که گیج کمتری  دارند، انعطاف پذیرتر خواهد بود و در نتیجه دایره عمل پزشک نیز بیشتر خواهد بود

دلیل اینکه  میکروکانولا به پوست آسیب زیادی نمی رساند این است که یک مجرای صاف بین ساختار آناتومیک پوست باز می کند.  میکروکانولا  بنابراین احتمال کمتری دارد که عروق را سوراخ کند و در نتیجه آسیب کمتری ایجاد کند. میکروکانولا با اندازه مناسب را بیابید – بسته به روشی که انجام می دهید اندازه های مختلفی از میکروکانولا وجود دارد. مطمئن شوید که کدام گیج از میکروکانولا برای بیمار مناسب است . نوع پوست و میزان فیلر تزریقی را در نظر بگیرید. محل تزریق را در نظر بگیرید – در صورت امکان، سعی کنید روی استخوان مانند خط فک یا چانه تزریق کنید تا از زخم یا ضربه به بافت جلوگیری کنید. هنگام تزریق بر روی بافت، کانولای پزشکی را در حرکت نگه دارید و برای موثرترین نتیجه از میکرو کانولا گیج 22 استفاده کنید.

10 سایز پرکاربرد کانولا تزریق ژل یا میکروکانولا تزریق ژل

سایزهای کانولا تزریق ژل

کانولا گیج 14 برای تزریق ژل

کانولا گیج 16 برای تزریق ژل

کانولا گیج 18 برای تزریق ژل

کانولا گیج 22 برای تزریق ژل

کانولا گیج 22 برای تزریق ژل

کانولا گیج 23 برای تزریق ژل

کانولا گیج 25 برای تزریق ژل

کانولا گیج 27 برای تزریق ژل

کانولا گیج 30 برای تزریق ژل

کانولا گیج 31 برای تزریق ژل

کاربرد های  10 سایز کانولا تزریق ژل/ کاربرد میکرو کانولاتزریق ژل

کانولا تزریق ژل میکروکانولا تزریق ژل

کانولا تزریق ژل یا میکروکانولا تزریق ژل در سایزها و طول‌های مختلفی طراحی و تولید شده‌اند تا به پزشک کمک کنند که به  نواحی مختلف صورت به صلاح دید خود دسترسی داشته باشند و بدون درد و خونریزی فیلر های مد نظر خود را تزریق کنند. کانولا پزشکی معمولا توسط شرکت های مختلفی روانه بازار شده است. اما محبوبترین برند کانولا پزشکی در ایران برند تایم ماشین می باشد.

10 سایز پرکاربرد کانولا تزریق ژل به ترتیب عبارتند از کانولا تزریق ژل گیج 14، کانولا تزریق ژل گیج 16، کانولا تزریق ژل گیج 18، کانولا تزریق ژل گیج 22، کانولا تزریق ژل گیج 22، کانولا تزریق ژل گیج 23، کانولا تزریق ژل گیج 25، کانولا تزریق ژل گیج 27، کانولا تزریق ژل گیج 30 و  کانولا تزریق ژل گیج 31 می باشد.

که در شکل زیر به ترتیب کاربرد هر کدام از کانولا های تزریق ژل  به همراه رنگ  هاب یا قسمت متصل شونده به   سرنگ تزریق ژل را مشاهده می کنید.  رنگ هاب نیز یکی از ویژگی‌هایی است که پزشک می‌تواند تشخیص دهد که چه سایزی از کانولا برای کدام ناحیه از صورت ،گردن و یا دست مناسب است.

 اما به طور علمی‌تر گیج یا قطر کانولا تزریق ژل همچنین طول سوزن میکروکانولا نشان دهنده کاربرد هر کدام از این میکروکانولا‌ها می‌باشد.

در تصویر زیرشکلی ارائه شده است که  از طریق آن می توان  کاربرد گیج ها و طول سوزن کانولا تزریق ژل که از طریق را  مشخص کرد در ادامه به صورت مختصر کاربرد هر یک از ۱۰ سایز اصلی میکروکانولا تزریق ژل یا کانولا تزریق ژل را معرفی می‌کنیم.

کاربرد میکروکانولا گیج 14 و 16 برای تزریق ژل

کانولا تزریق ژل گیج  ۱۴ و ۱۶ به دلیل دارا بودن  قطر بزرگتر نسبت به کانولا های دیگر معمولا  برای نواحی  مانند صورت یا گردن کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و همانطور که پیشتر گفته شد بیشتر جهت تزریق چربی‌های فراوری شده از طریق ساکشن و فراوری نانو فت برای تزریق به دست ، بازو، باسن و شکم مورد استفاده قرار میگیرد.

کاربرد میکروکانولا گیج 18 برای تزریق ژل

کانولا گیج 18 در طولهای 38، 50، 70 و 110 میلیمتر طراحی و تولید شده اند. . این کانولا در  نیز برای نواحی که نیاز به تزریق ژل یا فیلر نسبتا بیشتر نسبت نواحی دیگر  یا طول اضافی برای پوشش منطقه درمان بزرگتر نیاز است مورد استفاده گرار میگیرد

کاربرد میکروکانولا گیج 22 برای تزریق ژل

کانولا تزریق ژل گیج ۲۲ همانطور که در شکل مشاهده می‌شود برای نواحی مانند خطوط لبخند بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد کانولا تزریق ژل گیج ۲۲  با طول های  ۳۸ میلی‌متر ۵۰ میلی‌متر و ۷۰ میلی‌متر تولید شده است که بسته به نظر پزشک برای خطوط لبخند  و چین چروک‌های زیر چشم استفاده می‌شود اما بهترین حالت آن استفاده از گیج ۲۲ با طول‌های ۳۸ و ۵۰ میلیمتر است این سایز و طول از میکروکانولا باعث می‌شود که پزشک به راحتی بتواند خطوط لبخند چین و چروک‌های زیر چشم را از بین ببرد علاوه بر این از این گیج برای اطراف گوش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد میکروکانولا گیج 21 برای تزریق ژل

برای ناحیه مربوط به گردن و پر کردن غبغب یا از بین بردن آن همچنین برای از بین بردن رگ‌های برجسته ناحیه گردن معمولاً از کانولا گیج ۲1 استفاده می‌شود. طول کانولا مناسب برای ناحیه گردن طول ۵۰ تا ۷۰ میلی‌متر می‌باشد.

کاربرد میکروکانولا گیج 25 برای تزریق ژل

کانولا گیج 25 در طول های  ۳۸ میلیمتر ۵۰ میلی‌متر و ۷۰ میلی‌متر توسط شرکت تایم ماشین که یک برند کره‌ای می‌باشد طراحی و تولید شده است از این گیج بیشتر برای نواحی اطراف گوش  و همانطور که تصویر مشخص است برای خطوط زیر چشم استفاده می‌شود.

از دیگر استفاده‌های گیج ۲۵ با طول ۳۸ میلیمتر نواحی مربوط به خطوط اشکی یا به عبارت دیگر خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم می‌باشد . خطوط پنجه کلاغی معمولا در گوشه‌های چشم نمایان می‌شوند و نیاز به کانولاهای ظریف‌تر و با طول کمتر مانند طول ۳۸ میلیمتر می‌باشد.

برای فرم دهی و یا زاویه دهی به بینی نیز می‌توان از کانولاهای گیج ۲۵ باطول ۳۸ میلی‌متر و همچنین ۵۰ میلی‌متر استفاده کرد طول ۳۸ میلی‌متر پانولای تزریق باعث می‌شود که پزشک به راحتی به نواحی مختلف بینی دسترسی داشته باشد.

برای ناحیه نازوبیال معمولا پزشکان بین المللی از گیج ۲۵ طول ۳۸ میلی‌متر و حتی طول ۵۰ میلی‌متر استفاده می‌کنند به دلیل طول کوتاه این ناحیه کانولاهای با طول بیشتر کارایی چندانی نخواهند داشت.

 علاوه بر این برای تزریق ژل به خطوط فک و زاویه دهی و فرم دهی به فک و برجسته کردن آن معمولاً از کانولا گیج ۲۵ با طول‌های ۳۸ یا ۵۰ میلی‌متر استفاده می‌کنند در این نواحی معمولاً نیاز به تزریق ژل بیشتری می‌باشد تا پزشک بتواند حجم و زاویه مورد پسند مشتری را برای وی پدید بیاورد.

کاربرد میکروکانولا گیج 27 برای تزریق ژل

کانولا تزریق ژل مناسب برای لب‌ها معمولاً کانولا تزریق ژل گیج ۲۷ گیج ۲۵ و گیج  می‌باشد در این شرایط نیاز به کانولا با طول کمتر مانند طول 38میلیمتر 50 میلی‌متر و ۲۵ میلیمتر می‌باشد.

برای ناحیه چانه و اطراف چانه معمولاً کانولا مناسب برای تزریق ژل یا فیلر گیج ۲۵ می‌باشد . طول کانولا مناسب نیز معمولاً  ۳۸ میلیمتر تا ۵۰ میلی‌متر می‌باشد.

برای تزریق ژل چه سایزی از کانولا یا میکروکانولا مناسب است؟

کانولا تزریق ژل

انتخاب کانولا تزریق یا میکروکانولا برای تزریق مناسب تزریق فیلر و سم بوتولینوم (BoNT)، بسته به ویسکوزیته مایع تزریقی، ناحیه تحت درمان و اندازه دیواره سوزن  متفاوت است.  تزریق‌های فیلر معمولاً چسبناک‌تر هستند  بنابراین معمولاً به سوزن‌های گیج بزرگ‌تری (هرچه تعداد آنها کوچک‌تر، گیج بزرگ‌تر) نسبت به سوزن‌های مورد استفاده برای تزریق BoNT نیاز دارند. سوزن های دیواره نازک و دیواره فوق نازک قطر داخلی بزرگ تری نسبت به سوزن های دیواری معمولی دارند و به مایعات  سفت تر اجازه می دهند از میان آنها  جریان پیدا کنند.  سایز 25G تا 27G اغلب برای درمان های BoNT استفاده می شود تا راحتی بیشتری برای بیماران فراهم کند.  گیج های کوچکتر میکروکانولا  مانند گیج های 21 تا 27 معمولاً با خونریزی کمتر نیز مرتبط است.

مزیت میکروکانولا در مقایسه با سوزن چیست؟

 🔴ناراحتی کمتر

🔵کبودی کمتر

🟢 خونریزی کمتر

🟡 تورم کمتر

🟠 آسیب بافتی کمتر

🟠درد و کبودی کمتر

آیا می توان از میکرو کانولا برای تزریق بوتاکس  و ژل های مختلف استفاده کرد؟

بله میکروکانولا توانایی استفاده شدن برای تزریق ژل را به دلیل دارا بودن سوراخهای بسیار ریز دارد.

دوره نقاهت در زمان استفاده از میکرو کانولا  چقدر است؟

 اکثر بیماران بلافاصله پس از درمان با میکروکانولا می توانند به فعالیت های عادی روزمره خود بازگردند. برخی از بیماران علایم کوچکی از کبودی را تجربه می کنند، با این حال، این موارد معمولاً به راحتی با آرایش یا کرم ضد آفتاب رنگی پنهان می شوند.

 عوارض میکروکانولا

سوراخ‌های کوچک‌تر/ جای زخم کمتر – میکروکانولاها را می‌توان از طریق سوراخ‌های کوچک‌تر وارد کرد که منجر به ایجاد زخم کمتر می‌شود. یافتن این اسکارها با چشمی که آموزش ندیده تقریبا غیرممکن است. این سوراخ ها حداکثر 2 میلی متر عرض دارند. لیپوساکشن از کانولاهایی استفاده می کند که از طریق برش های بزرگ وارد می شوند تا چربی را استخراج کرده و سپس فراوری کنند.  برش های ناشی از کانولا های بزرگ هنگامی که پوست به سمت بالا بخیه می شود، زخم های آشکاری بر جای می گذارد.

سوراخ‌های لیپوساکشن میکروکانولا باز گذاشته می‌شوند تا خودشان بهبود پیدا کنند. این کار باعث می شود  تا مایع زیر پوست آزادانه تخلیه شود چرا که باعث می شود پس از عمل تورم کمتری وجود داشته باشد و  احتمال کمتری برای باقی ماندن مایع در بدن و تشکیل سروما (مایع به دام افتاده) وجود داشته باشد.

بهبودی سریعتر : میکروکانولاها  خیلی ظریف هستند بنابراین هر زخمی که ایجاد می کند سریعتر از کانولای ضخیم تر بهبود می یابد. بیماران بعد از استفاده از میکروکانولا و کانولا  باید روز بعد را از نظر فیزیکی راحت کنند، اما می توانند روز بعد به سر کار بازگردند.

ظریف کاری برای پرکردن چین و چروک ها:

 تکنیک میکروکانولا ظرافت زیادی دارد و  در مقایسه با کانولای ضخیم تر، چربی ذره ذره برداشت می شود.با این روش احتمال ایجاد لیپوتروف‌هایی که دهانه‌های چربی غیرجذابی هستند که در آن چربی بیش از حد مصرف شده است، بسیار کمتر است. اما باید به این مسئله اشاره کرد که  این روش طولانی‌تر از استفاده از کانولا  است.  اما برای یک نتیجه جذاب‌تر و یک روش ایمن‌تر، این روش یعنی استفاده از میکروکانولا ها بسیار بهتر است.

 کانولا  امکان حذف چربی از نواحی بسیار فیبری مانند سینه های مردانه و پاکت های چربی در باسن را فراهم می کنند.  برداشتن چربی از این نواحی با کانول های بزرگتر تقریبا غیرممکن است. میکروکانولاها بدون استفاده از لیزر می توانند چربی را به آرامی از نواحی پر چربی خارج کنند.  لیپوساکشن با میکروکانولا می تواند به نتایج عالی منجر شود  و دقیقاً مقدار مناسب چربی را از مکان های مناسب استخراج کند تا به بهترین نتیجه را برای بیمار به همراه داشته باشد.

دلیل استفاده از میکروکانولا چیست؟

انعطاف پذیری و نوک گرد و بلانت  کانولا  ، استفاده از آن را برای تزریق ژل  محبوب کرده است.  با توجه به وجود تنها یک نقطه تزریق، علایم کبودی و درد  به طور قابل توجهی کاهش می یابد و همچنین عوارض جانبی اندک و نادر است.  استفاده از این دستگاه نیز ساده است به این معنی که می توانید این روش را بسیار سریعتر و بدون ایجاد درد برای مشتری انجام دهید.  همچنین آسیب کمتری به بافت وارد می شود به این معنی که احتمال آسیب رساندن به رگ های خونی بسیار کمتر است و در نتیجه احتمال کبودی کمتر است.

میکرو کانولای تایم ماشین  Time machine

میکرو کانولا تایم ماشین  Time machine ابزاری انقلابی که برای تزریق های زیبایی دقیق و راحت طراحی شده است.  با تمرکز بر ایمنی و عملکرد استثنایی، این کانولاها طوری طراحی شده اند تا نتایج عالی را برای بیمار به همراه داشته باشند.  کانولا تایم ماشین که از فولاد ضد زنگ با کیفیت بالا ساخته شده است، دوام و قابلیت اطمینان را در هر روش تضمین می کند.  گیج های 18 تا 27  برند میکروکانولا تایم ماشین کاملاً انعطاف پذیری و دقت را متعادل می کند و امکان تزریق روان و کنترل شده فلیر، PRP و سایر مواد تزریقی را فراهم می کند.

میکرو کانولا تایم ماشین Time Machine

 

 طول 50  تا 120 میلی متر کاربرد عالی برای فواصل مختلف نواحی پوستی  را برای درمان های هدفمند فراهم میکند. میکرو کانولای تایم ماشین دارای نوک صاف است که آسیب بافتی را به حداقل می رساند و خطر کبودی یا ناراحتی بیماران را کاهش می دهد. این طراحی نوآورانه امکان تزریق اهسته و راحت فیلر ها را فراهم می‌کند و  و رضایت بیمار از تزریق را بالا می برد کانولاها که با در نظر گرفتن پزشک طراحی شده اند، ادغام آسان در جریان کار شما را ارائه می دهند.

هاب میکروکانولای تایم ماشین با سرنگ های شیشه ای ونزو و سرنگ شیشه ای بی دی BD استاندارد سازگار است و اتصال ایمن و بدون  ایجاد نشتی را فراهم می کند. این کار باعث می شود تا  کنترل دقیقی را در زمان تزریق فراهم کند و از هدر رفتن مواد با ارزش جلوگیری می کند و به شما امکان می دهد تا تزریق ساده و روانی داشته باشید. با سفارش هم اکنون تفاوتی را که دقت و کیفیت در روش های زیبایی شما ایجاد می کند، تجربه کنید.

کانول های گیج 25 تا 27 در حال حاضر به دلیل تطبیق پذیری آنها (استفاده در بیشتر نواحی صورت) و قابلیت آنها در کار با انواع پرکننده ها، پرفروش ترین اندازه ها و گیج های برند میکروکانولا تایم ماشین هستند .  برای تزریق صورت، گیج های عریض ترمانند 22 تا استفاده می شود. اخیرا گیج 18 با طول هفتاد برای تزریق های حجیم نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *