دسته‌بندی نشده

سوزن میکروکانولا چیست؟ مزایا، عوارض و کاربردها، قیمت و خرید

سوزن میکروکانولا

 سوزن میکروکانولا چیست؟

سوزن میکروکانولا جایگزینی برای سوزن های سنتی در هنگام تزریق فیلر هستند. سوزن های سنتی تیز هستند که منجر به درد و  کبودی بیشتر می شود زیرا انتهای تیز سوزن می تواند به رگ های خونی آسیب برساند و باعث سوزش و کبودی شود. برعکس میکروکانولاها لوله‌های انعطاف‌پذیر نازکی با نوک‌های گرد و صاف هستند که عروق و اعصاب را در زیر پوست از مسیر خارج می‌کنند که منجر به آسیب، تورم و خطر کبودی بسیار کمتری می‌شود.

سوزن میکروکانولا ابزار جدیدی است که محبوبیت آن در سراسر دنیای آرایشی و بهداشتی رو به افزایش است. این کانولا دارای نوک صاف است که برای کسانی که از سوزن می ترسند مفید است زیرا هنگام تزریق کمی درد و سوزش قلیلی ایجاد میکنند. ابتدا از یک سوزن کوچک برای ایجاد سوراخی کوچک  برای ورود کانولا استفاده می شود. کانولا طولانی تر و انعطاف پذیرتر از سوزن است.  این بدان معناست که محصولی که وارد پوست می شود می تواند به طور مداوم فیلر را تزریق کند و برای نواحی بزرگتر مانند گونه ها و خط فک عالی است. این روش همچنین تنها به چند نقطه تزریق نیاز دارد و می تواند به مناطق بسیار دورتر نیز فیلر را تزریق کند و منجر به کبودی و تورم کمتر شود.

سوزن میکروکانولا با طراحی خاص، بیش از هر چیز دیگری با نوک گردشان شناخته می شوند که همین موضوع باعث شده تا استفاده از آن ها برای تزریقات زیبایی بهترین انتخاب ممکن باشد. پزشکان با استفاده از این نوع سوزن به راحتی توانایی تزریق انواع ژل، چربی، فیلر و.. را به پوست فرد خواهند داشت، البته توجه داشته باشید که سوزن های میکرو کانولا اصلا تیز نیستند و قابلیت سوراخ کردن پوست را ندارند؛ در واقع برای استفاده از این سوزن ها باید ابتدا پوست را سوراخ کرده و سپس میکرو کانولا را برای تزریق از سوراخ ایجاد شده به پوست وارد کرد.

سوزن میکروکانولا یا به انگلیسی “”micro cannula، از تجهیزات پزشکی پرکاربردیست که برخلاف شباهت زیادش به سوزن های عادی، انعطاف پذیر بوده و سری گرد دارد. میکرو کانولا امروزه به عنوان یکی از متدهای نوین و برتر در زمینه پزشکی و زیبایی شناخته می شود که با توجه به ویژگی ها و مزیت های فوق العاده اش حسابی در میان کلینیک های و مراکز زیبایی مختلف، محبوب شده است. به زبان ساده باید گفت که میکرو کانولا نوعی بهبود یافته از سوزن های سنتی و قدیمیست که انعطاف پذیری آن اجازه می دهد عمل تزریق به هر نقطه از پوست به آسانی و با آسیب های کمتر انجام شود.

میکروکانولای سوزن‌های منعطف نوک هستند که امکان تزریق با کمترین درد و سوزش را فراهم می‌کنند. کانولا از طریق یک محل ورودی کوچک به داخل پوست فرو میرود و کمترین آسیب را به پوست وارد می کند.  ایمن تر از سوزن است و کبودی کمتری بعد از تزریق به همراه دارد . این کانولا انعطاف پذیر است و آن را برای تزریق های سطحی و عمیق استفاده می کنند.

سوزن میکرو کانولا گیج 25 طول 70 میلیمتر

علت رشد استفاده از  سوزن میکرو کانولا

دنیای پزشکی زیبایی به طور مداوم در حال تحول است و بازار استفاده از آن در رشد و تحول است . عوامل متعددی تقاضا برای درمان های زیبایی را تقویت کرده است، به ویژه ظهور شبکه های اجتماعی یا استفاده از نرم افزارهای اشتراک عکس و فیلم که کاربران را در تمام طول روز به ارزیابی یک دیگر می پردازند. دنیا دنیای زیبایی پسندی و افزایش فالور است.  شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و تیک تاک که در بین همه نسل ها محبوبیت زیادی دارند ، زیبایی های بی نقصی را با کمک فیلتر و روتوش به مردم عرضه می کنند. استانداردهای زیبایی هرگز به این سرعت تغییر نکرده است، و همچنین تقاضای و گرایش مردم به تغییر چهره متناسب با ویزگیهای دلخواه در حال گسترش است. این نوع جدید از متقاضیان به دنبال درمان های ضد پیری بدون درد و غیر تهاجمی با نتایج سریع و طبیعی هستند.

میکروکانولا

سوزن میکروکانولا نوک بلانت چیست؟

سوزن‌های زیرپوستی که به‌طور سنتی در درمان‌های فیلر های تزریقی استفاده می‌شوند، با میزان بیشتری از کبودی، آسیب بافت، درد،  سوراخ‌های متعدد، پارگی عروق و سایر پیامدهای نامطلوب همراه هستند. توسعه میکروکانولای نوک بلانت، با قطر بسیار کوچک، برای کاهش این مشکلات مفید واقع شده  و در عین حال به طور موثر پرکننده ها را به بافت های بیمار می رساند. هیپودرمیک های سنتی هنوز در روش های پرکننده تزریقی استاندارد استفاده می شوند، اما در بسیاری از موارد می توان از میکروکانولاها به جای آنها استفاده کرد. اکثر متخصصان پزشکی به دلیل چندین مزیت ترجیح می دهند در صورت امکان از میکروکانولای پیچیده تر استفاده کنند.

یک کانول در این زمینه یک لوله توخالی با نوک کند است که به عنوان جایگزینی برای سوزن در هنگام تجویز پرکننده های پوستی یا فیلر ها عمل می کند.

چرا از کانول برای فیلر استفاده کنیم؟

طول و انعطاف پذیری آن به این معنی است که یک کانولا این امکان را فراهم می آورد  تا فیلر را روانتر و مداوم در مناطقی مانند خط فک تزریق شود.  همچنین کانولا ابزار خوبی برای بیمارانی است که با استفاده از سوزن‌ها احساس درد و سوزش می کنند .

میکروکانولا برای چه درمان هایی استفاده می شود؟

سوزن میکروکانولا برای انجام فیلرهای پوستی استفاده می شوند. آنها  وسیله تزریقی خوبی برای تزریق فیلر های پوستی در ناحیه زیر چشم هستند زیرا این قسمت از صورت حاوی رگ های خونی مهمی است.  با این حال، تزریق کانولا برای بسیاری از نواحی دیگر صورت نیز مناسب است.

چرا استفاده از  میکروکانولا محبوبیت یافته است؟

در زمان استفاده از میکرو کانولا نقاط ورودی کمتری مورد نیاز است انژکتورها در هنگام تزریق فیلر پوستی کنترل بیشتری دارند آنها با اکثر فیلرهای تزریقی امروزی  مانند PRP سازگار هستند  و عوارض بسیار کمتری دارند.

چه زمانی از میکرو کانولا استفاده کنیم؟

 میکروکانولاها معمولاً برای تزریق فیلرها به گونه‌ها، لب‌ها، شقیقه‌ها، چین‌های بینی، خطوط ماریونت، دست‌ها، بینی و نواحی قبل از جول استفاده می‌شوند. در زمان استفاده از فیلر ها مهمترین وسیله تزریقی کانولاها هستند.

میکرو کانولا تایم ماشین Time Machine

تفاوت بین سوزن و سوزن میکروکانولا چیست؟

سوزن میکروکانولا لوله ای نازک مانند سوزن اما بلندتر است و به جای لبه تیز برای سوراخ کردن پوست، نوک آن صاف است. از آنجایی که کانولا نمی تواند پوست را سوراخ کند، ابتدا از یک سر سوزن برای ایجاد سوراخ در پوست استفاده می شود و سپس کانول می تواند از طریق آن وارد پوست شود.

احتمالاً بارزترین تفاوت بین سوزن و کانول این است که نوک سوزن تیز است در حالی که کانولا بلانت و  صاف است. یکی از مسائل اصلی هنگام استفاده از سوزن برای تزریق فیلر، احتمال تورم و کبودی پس از درمان است. هنگامی که سوزن وارد پوست  می شود، این احتمال وجود دارد که رگ های خونی زیر پوست را پاره یا سوراخ کند و در نتیجه کبودی روی پوست برای مدتی هویدا شود.

در حالی که پزشکان می توانند اقدامات مختلفی را انجام دهند و از دانش خود در مورد آناتومی صورت برای به حداقل رساندن خطر کبودی استفاده کنند، حتی با تجربه ترین پزشکان نیز نمی توانند تضمین کنند که بیمار قطعاً کبود نخواهد شد. در مقابل، کانولا به دلیل نوک بلانتی که دارد، خطرات کمتری دارد.  ابتدا  از یک سوراخ کوچک برای ایجاد نقطه ورودی اولیه استفاده می شود و هنگامی که کانولا در پوست قرار می گیرد، احتمال  پارگی و عبور آن از رگ های خونی بسیار کمتر است.

درمان‌های جوان‌سازی صورت مانند بوتاکس و پرکننده‌های پوستی، پس از گذشت سال‌ها از راه‌اندازی، هنوز جزو محبوب‌ترین روش‌های زیبایی هستند..آنها هنوز هم برای افرادی که به دنبال بهبود صورت خود هستند یا برای توقف علایم پیری مورد استفاده قرار می گیرند. به طور سنتی، این درمان‌های زیبایی تزریقی با استفاده از سوزن‌های زیرپوستی انجام می‌شد، اما در طول سال‌ها، کانول‌هایی با گیج ها و طول های متفاوتی به‌عنوان ابزاری مناسب برای پزشکان در استفاده از پرکننده‌های نرم، به‌ویژه برای نواحی بزرگ‌تر صورت تولید شده اند.

تفاوت های متضاد زیادی بین کانول و سوزن وجود دارد، عمدتاً در نحوه طراحی آنها، که به طور قابل توجهی بر تکنیک تزریق پزشکان زیبایی تأثیر می گذارد. بزرگترین و شاید بارزترین مشخصه ای که این دو را از هم متمایز می کند، ظاهر لبه یا نوک آنهاست. به کانولا در صنعت زیبایی پزشکی، میکروکانولا یا کانول نوک بلانت نیز گفته می شود. لبه گرد آن به خودی خود نمی تواند پوست را سوراخ کند و از قبل باید از یک سوزن که همراه خود کانولا هست برای ایجاد یک نقطه ورودی روی پوست استفاده شود تا کانول بتواند به داخل پوست فرو برود.

  نوک صاف به این معنی است که می تواند رگ ها و شریان ها را از مسیر کانولا کنار بزند و آنها را سوراخ یا پاره نکند. این کار به طور بالقوه منجر به درد، تورم و کبودی کمتری برای بیمار شود و در عین حال خطر عوارض جانبی شدید مانند انسداد عروق را کاهش دهد.

بسته بندی کانولا به این صورت است که یک سوزن تیز نیز به همراه کانولا قرار دارد تا ابتدا از طریق آن پوست سوراخ شده و سپس کانولا به پوست فرو برده شود. استفاده از کانولا  به جای سوزن های سنتی برای درمان‌های تزریق زیبایی با خطرات و مزایایی همراه است که بر ایمنی، راحتی و تجربه کلی درمان بیمار تأثیر می‌گذارد.

یکی دیگر از مزایای شناخته شده تکنیک تزریق کانولا به جای سوزن سنتی این است که انژکتور در هنگام عبور از بافت متوجه می شود که آیا نشانه ای از مقاومت خفیف وجود دارد یا خیر، و به  پزشک فرصتی می دهد تا فشار را تنظیم کنند یا جهت آن را تغییر دهند.

با این حال، برخی از بیماران کانول را در پوست خود احساس می کنند و در حالی که دردناک نیست، آن راعجیب توصیف می کنند. یکی از مهم ترین مزیت های این نوع سر سوزن، کاهش احتمال کبودی و جلوگیری از آسیب رسیدن به مویرگ های خونی و بافت پوست می باشد که همین موضوع باعث شده از آن برای تزریقات زیبایی حتی در بخش های حساس پوست مانند زیر و اطراف چشم ها استفاده شود.

نکته مهم دیگر به انعطاف پذیری این  سوزن میکروکانولا باز می گردد، به طوری که اگر شما اندازه، طول و سایز مناسبی انتخاب کرده باشید، می توانید تنها از یک نقطه به پوست وارد شده و به کمک قابلیت انعطاف سوزن میکرو کانولا به بخش های دیگر نیز تزریقات انجام دهید، بدون آنکه نیاز داشته باشید سوراخ جدیدی روی پوست اعمال کنید.

همانطور که می دانید در سوزن های عادی این قابلیت وجود ندارد و شما برای هر بار تزریق باید سطح پوست را سوراخ کرده و ریسک آسیب یا کبودی را نیز به آن اضافه کنید. البته بهتر است متوجه باشید که در این روش کمی تورم در پوست دیده می شود که طبیعیست، خوشبختانه امروزه انواع مختلفی از  سوزن میکروکانولا طراحی و روانه بازار شده اند که بسته به نوع کاربرد و محل مورد استفاده باید بهترین گزینه ممکن را از میان شان انتخاب کنید.

استفاده از سوزن میکروکانولا چرا محبوبیت دارد؟

با پیشرفت‌های چشمگیر سوزن میکروکانولا در مقایسه با سوزن سنتی نوک تیز به طور فزاینده‌ای محبوبیت بالایی پیدا می کند. طراحی انعطاف پذیر و نوک صاف اجازه می دهد تا روش های تهاجمی تزریق انواع فیلرها  به سادگی انجام شود. کاهش چین و چروک، کاهش افتادگی پوست زیر چشم و حجم دادن به لب ها نیاز به استفاده از فیلرها و متعاقبا میکروکانولاهای مدرن را بیشتر کرده است. مزایای استفاده از میکروکانولا عبارتند از:

درد کمتر

کبودی کمتر

تحریک کلاژنسازی پوست

بدون تزریق داخل عروقی

 خطر کوری کمتر

 نکروز یا افتالمپلژی را از بین می برد

کاهش نیاز به سوراخ کردن های متعدد پوست

سادگی کار با میکرو کانولا برای پزشک

سوزن میکرو کانولا گیج 23 طول 70 میلیمتر

مزایای استفاده از میکروکانولا

سوزن میکروکانولا با انعطاف پذیری بالا  و نوک صاف خود، مزایای زیادی نسبت به  سوزن های نوک تیز سنتی دارد. میکروکانولا به دلیل انعطاف پذیری، قابلیت مانور بیشتری دارد و می توان سریعتر و با درد کمتری فیلر را تزریق کرد. آسیب به رگ های خونی کوچک در طول عمل عملاً وجود ندارد.  کبودی کمی در هنگام استفاده از کانولا ایجاد می شود زیرا هیچ آسیبی به رگ های خونی وارد نمی کند. تحریک تولید کلاژن جدید به دلیل میکروکانولا اتفاق می افتد و با تکنیک میکروکانولا به ندرت عوارض جانبی پدیدار می شود.

میکروکانولای بلانت برای فیلرهای پوستی مزایای متعددی نسبت به سوزن های سنتی دارد، مانند:

سوراخ کردن کمتر پوست

طول بیشتر سوزن میکروکانولا به آن اجازه می دهد تا بدون ایجاد چندین نقطه ورودی به مناطق بیشتری از صورت برسد. میکروکانول های با نوک بلانت می توانند از همان نقطه ورودی برای  تزریق در یک ناحیه دورتر استفاده شوند. این مزیت تزریق مداوم فیلر را در مناطقی که دسترسی به آن دشوار است، مانند فک را ساده می کند.

قدرت مانور بالا

سوزن میکروکانولا به پزشکان این امکان را می دهد که به دلیل انعطاف پذیری، تزریق فیلر را سریع و بدون درد انجام دهند.

کنترل بیشتر در حین تزریق فیلر

 یک سوزن با نوک تیز به سرعت فیلر را در طول تزریق تزریق میکند. یک میکروکانولای نوک بلانت با زاویه ای اریب وارد می شود تا پرکننده را در ناحیه مورد نظر  تزریق کند. همچنین می‌توان آن را برای مدت طولانی‌تری زیر لایه پوست نگه داشت و به  پزشک اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری بر توزیع فیلر در زیر پوست داشته باشد.این مزیت برای نواحی مانند چین های نازولبیال مفید است. پزشکان زیبایی‌ می‌توانند هنگام استفاده از میکروکانولاها، هرگونه مقاومتی را احساس کنند که به آنها اجازه می‌دهد از آسیب غیرضروری به ساختارهای زیرین پوست جلوگیری کنند.

امنیت استفاده از  سوزن میکروکانولا

 در حالی که سوزن‌های سنتی می‌توانند رگ‌ها و شریان‌های زیر پوست نرم صورت را سوراخ  و پاره کنند، میکروکانولا می‌تواند آنها را کنار بزند و احتمال آسیب به رگ‌های خونی و اعصاب را کاهش دهد. آنها نمی توانند عصب صورت را سوراخ کنند. این امر موجب می شود که کانولا نسبت به سوزن‌های سنتی گزینه بسیار ایمن‌تری برای تزریق پرکننده پوستی باشند.

ایجاد درد کمتر

 تزریق های متعدد با سوزن های تیز در اطراف لب ها می تواند دردناک و ناراحت کننده باشد. در حالی که میکروکانولامعمولاً نسبت به سوزن‌ها کمتر ناراحت کننده یا دردناک است.

  تورم و کبودی کمتر

سوزن های سنتی می توانند باعث کبودی و تورم شدید شوند. با این حال، سوزن میکروکانولا احتمال تورم و کبودی را به همراه زمان استراحت و بهبود بیمار کاهش می‌دهد. بنابراین، بیمار مجبور نیست انتظار کاهش قابل توجهی در کیفیت زندگی در طول دوره بهبودی داشته باشد.

سوزن میکرو کانولا گیج 18 طول 50

عوارض استفاده از  سوزن میکروکانولا

 سوزن میکروکانولا عوارض جانبی کمتری در تزریق فیلرهای پوستی دارد. آنها از سوزن‌ها ایمن‌تر هستند، زیرا نوک‌های صافی دارند که بدون ایجاد ضربه به زیر پوست می‌لغزند. در نتیجه از آسیب رساندن به اعصاب یا رگ های خونی جلوگیری می کنند. با این حال، عوارض جانبی اندکی نیز ممکن است به همراه داشته باشد.  شایع ترین عوارض جانبی مرتبط با تزریق سوزن میکروکانولا شامل تورم خفیف و کبودی است.  شما می توانید با استفاده از کولاهای استاندارد و با کیفیت مانند تایم ماشین  عوارض احتمالی را کاهش دهید.

نکات ضروری برای استفاده از میکروکانولا

 در نظر بگیرید که چقدر انعطاف پذیر است هنگام انتخاب بهترین  سوزن میکروکانولا برای روش درمان، بررسی کنید که آیا قسمت لاک یا پیچ شونده  دارای استحکام کافی برای قرارگیری دقیق و انعطاف پذیری برای حرکت بدون زحمت در اطراف است یا خیر. میکروکانولای 30 یا 27 نسبت به کانولای کوتاهتر یا آنهایی که گیج کمتری دارند انعطاف پذیری بیشتری دارند.

سوزن میکروکانولا با اندازه مناسب

همانطور که می دانید قسمت های مختلف صورت دارای بافت و قوام متفاوتی هستند.  بنابراین عاقلانه این است که پزشک باید  بتواند طول، قطر و انعطاف‌پذیری صحیح را انتخاب کند. بسته به منطقه درمان و روش مورد نظر، اندازه های مختلف میکروکانولا  طراحی و تولید شده است. تحقیق کنید و بهترین ها را برای یک عمل زیبایی موفق انتخاب کنید.

 انواع کانولا و کاربرد های آن

 سوزن میکروکانولا چندان به پوست آسیب نمی رساند زیرا مسیری واضح بین ساختار آناتومیک پوست باز می کند. کانولایی را انتخاب کنید که صاف تر باشد تا احتمال سوراخ شدن عروق و آسیب کمتری وجود داشته باشد.

سوزن میکروکانولا گیج 14 و 16:  صورت، بازوها و سینه

 سوزن میکروکانولا گیج 18:  کانتور صورت، کاسه چشم، فک، گونه ها

 سوزن میکروکانولا   گیج 22:  ضایعات اشک، استخوان های فک و گونه

 سوزن میکروکانولا گیج 23: چانه، ناحیه رترو فک پایین، گونه‌ها، فرورفتگی اشک

 سوزن میکروکانولا   گیج 25:  چانه، حلقه های تیره، گلابلا، بینی، پیشانی، خط گردن و دست ها.

 سوزن میکروکانولا گیج 27: ناحیه لب، بینی و چشم

 سوزن میکروکانولا   گیج 30: چانه، خطوط بیان و لب

تقاضای زیاد میکروکانولا نسبت به سوزن دلیل محکمی برای محبوبیت کانولاست. طول آن به آن اجازه می دهد تا به نواحی بیشتری از صورت و بدن برسد و سوراخ کمتری در پوست ایجاد کند. سپس از میکروکانولا برای عبور از نقطه ورود به نواحی زیر پوست استفاده می شود.  یکی از مزایای اصلی میکرو کانولا با نوک بلانت، امکان استفاده از همان نقطه ورودی بدون نیاز به آسیب رساندن به بیمار با سوزن دیگری است.

این کاهش ایجاد سوراخ به کاهش درد و در نتیجه رضایت بیشتر بیمار کمک می کند. طول و انعطاف پذیری آن به معنای توزیع مداوم پرکننده در مناطقی که دسترسی به آن دشوار است می باشد. یک سوزن بسیار کوتاه تر و سفت تر باید چندین بار پوست را سوراخ کند تا فیلر درکل ناحیه درمان تزریق شود، بنابراین انتخاب میکروکانولا برای مراجع اسیب و درد کمتری دارد.

میکروکانولا یک لوله توخالی بسیار نازک، منعطف با نوک گرد و صاف است. در حقیقت یک وسیله تزریقی بدون نوک تیز برای تزریف فیلر های جوان ساز و از بین برنده چین و چروک می باشد.  نوک تیز سوزن می تواند باعث سابیدگی زیر لایه درم  پوست شود و در حین سوراخ شدن در بافت ها به عروق آسیب برساند. میکروکانولاها این مشکل را ندارند زیرا نوک صاف و انعطاف پذیر آنها باعث می شود مسیر ملایم تری بین ساختارهای آناتومیک پوست ایجاد شود و در عین حال خطر استفاده از سوزن را کاهش می دهد.

 5 نکته برای انتخاب میکروکانولا

هنگام انتخاب سوزن میکروکانولا برای باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

به انعطاف پذیری شفت سوزن  نگاه کنید. باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا بدون زحمت در اطراف نواحی حساس حرکت کند و برای تزریق دقیق فیلر از استحکام کافی برخوردار باشد. باید توجه داشته باشید که میکروکانول‌های بلندتر (مانند 1½ اینچ طول یا بیشتر) انعطاف‌پذیرتر هستند، در حالی که میکروکانول‌های کوتاه‌تر سفت‌تر هستند. میکروکانولا با گیج 27 یا 30 نسبت به میکروکانولا با گیج 22 انعطاف‌پذیرتر است.

میزان صافی نوک کانول را بررسی کنید. برخلاف سوزنی که بافت  را سوراخ می‌کند، یک میکروکانولا مسیر تمیزی را بین پوست باز می‌کند. این کار آسیب به بافت داخلی را محدود می کند و درد و کبودی را کاهش می دهد. یک  سوزن میکروکانولا  بلانت احتمال کمتری برای پاره کردن عروق دارد و بنابراین ایمن تر است. به فاصله پورت یا منافذ اکستروژن از نوک توجه کنید.

 موارد استفاده از میکروکانولای نوک بلانت

حجم دهنده لب

از سوزن میکروکانولا نوک بلانت در درمان های حجم دهنده لب، تمام فیلر مورد نیاز برای بزرگ کردن کل لب از طریق یک سوراخ منفرد در گوشه لب ایجاد می شود. در حالی که سوزن های زیرپوستی قدیمی نیاز به تزریق های متعددی دارند، این روش تنها به یک سوراخ نیاز دارد که قبل از تغذیه میکروکانولا از لب انجام می شود. این روش امکان تزریق آسان را فراهم می کند و ترومای بافتی را تا حد زیادی کاهش می دهد. نتیجه نهایی تقویت لب با کبودی و درد بسیار کمتری همراه است و زمان کمتری از پزشک میگیرد.

تزریق به گونه ها

 از آنجایی که ناحیه گونه نسبتاً بزرگ است، درمان پرکننده سنتی به بیش از یک سوراخ برای دستیابی به بهبود مطلوب نیاز دارد. توانایی درمان چندین ناحیه با دو تا شش محل درج، خطر عفونت، کبودی و ضربه عمومی را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود نتایج سریع‌تر ظاهر شوند.

 پرکننده نرم تقویتی صورت

 تزریق فیلرها به نواحی ظریف صورت (مانند خطوط ماریونت یا نواحی شیار پیشرو) با احتمال زیاد با کبودی همراه است، اما یک کانولای منعطف با دسترسی طولانی تر به مناطق صورت احتمال ایجاد سوراخ و درد را کاهش می دهد. چین های نازولبیال از کناره بینی به سمت دهان، خطوط ماریونت از گوشه دهان به سمت پایین کشیده می شوند و شیار پریاوول ناحیه فرورفته جلوی جول است.

میکروکانولا گیج 27

انواع میکروکانولا

در طول سال‌ها، مجموعه وسیعی از میکروکانول‌های نوک بلانت طراحی شده‌اند که دارای تنوع در انعطاف‌پذیری، اندازه و قطر مختلف هستند.انواع این میکروکانولاهای موجود در بازار شامل :

سوزن میکروکانولا گیج 14 و 16: رنگ سفید

سوزن میکروکانولا گیج 18: رنگ صورتی

سوزن میکروکانولا گیج 21: رنگ سبز

سوزن میکروکانولا گیج 22:  رنگ مشکی

سوزن میکروکانولا   گیج 23: رنگ آبی

سوزن میکروکانولا گیج 25: رنگ نارنجی

سوزن میکروکانولا   گیج 27: رنگ طوسی

سوزن میکروکانولا گیج 30: رنگ زرد

همچنین می توان از اندازه های مختلف برای تزریق فیلرهایی با هر نوع ویسکوزیته استفاده کرد. برای مثال می توان از میکروکانولای طولانی و بسیار انعطاف پذیر برای استفاده از “تکنیک بادکش” استفاده کرد، روشی که تزریق فیلر به  یک منطقه بزرگ را از طریق یک نقطه سوراخ می دهد.

هر متخصص پزشکی باید تجربه و استعداد لازم را داشته باشد تا بتواند به درستی بیماران خود را با میکروکانولا درمان کند. از آنجایی که آنها نسبت به سوزن های زیرپوستی انعطاف پذیرتر هستند، میکروکانول ها باید با دقت از سطح پوست به سمت ناحیه مورد نظر هدایت شوند.

سوزن میکروکانولا گیج ۱۸: نواحی گونه و زاویه سازی و نقاط ضخیم پوست و بدن

سوزن میکروکانولا گیج ۲۱: گونه و زاویه سازی فک

سوزن میکروکانولا گیج ۲۷ و ۳۰: برای تزریق ژل درناحیه خط اخم و خطوط زیر چشم

سوزن میکروکانولا گیج ۲۲: استخوان گونه، خط فک و خطوط پرکلاغی چشم

سوزن میکروکانولا گیج ۲۵: برای تزریق لب و خط لبخند

انواع کانولا برای تزریق ژل صورت

سوزن میکروکانولا از ابزارهایی است که به شکل های مختلفی تولید و برای تزریق ژل استفاده می شود. معمولاً سوزن میکروکانولا  بر حسب مقدار قطر و طول سوزن دارای انواع مختلفی هستند که پزشک متخصص با توجه به محل تزریق ژل، نوع ژل، شرایط پوست و میزان چین و چروک صورت یکی از آن ها را انتخاب می کند. میکرو کانولا یکی از انواع کانولا هایی است که برای تزریق ژل روی صورت استفاده می شود. این نوع از میکرو کانولا دارای قطری یین 3 تا 4.1 است و محدوده کلی آن بین 20 تا 75 است.

سوزن میکروکانولا ، همراه با تکنیک انعطاف پذیر آن، چندین مزیت را نسبت به سوزن های سنتی به همراه دارد.  به دلیل انعطاف پذیری، میکروکانولاها به پزشکان این امکان را می دهند تا تزریق ها را سریع و بدون درد انجام دهند.

 نقاط ورودی کمتر : طول بیشتر میکروکانولا به پزشک زیبایی اجازه می دهد تا بدون ایجاد چندین نقطه ورودی به مناطق بیشتری از صورت فیلر تزریق کند.  میکروکانول های با نوک بلانت می توانند از همان نقطه ورودی برای تزریق به یک ناحیه دورتر بدون سوزن اضافی استفاده کنند.

کنترل بیشتر در حین تزریق

میکروکانولای نوک بلانت  توسط پزشک با زاویه ای اریب وارد  پوست می شود تا فیلر ها را در ناحیه مورد نظر تزریق کند. همچنین  از میکرو کانولا می‌توان برای مدت طولانی‌تری  نسبت به سوزن های سنتی زیر لایه پوست به تزریق پرداخت.  استفاده از میکروکانولا به پزشک زیبایی اجازه می‌دهد که کنترل بیشتری بر توزیع مواد پرکننده در زیر پوست داشته باشد. این مزیت برای نواحی  خاصی مانند چین های نازولبیال مفید بسیار اثربخش و کارا است.

 پزشکان زیبایی می توانند در هنگام استفاده از میکروکانولاها  به میزان سفتی لایه های پایینی پوست پی ببرند و از آسیب غیر ضروری به ساختارهای زیرین پوست جلوگیری کنند. چیزی که پی بردن به آن با سوزن های سنتی محال ممکن است.

سوزش کمتر

تزریق مکرر با سوزن های  قدیمی نوک تیز می تواند شوزش آور باشد. تزریق  با استفاده از درد و سوزش کمتری دارد و یافته های به دست آمده از طریق نظر سنجی از مراجعین به کلینیک های زیبایی نشان می دهد که هنگام تزریق با کانولا مراجعین بیشتر احساس فشار زیر پوست خود احساس می کنند تا درد و سوزش.

زمان کمتر برای تزریق فیلر:  از آنجایی که هنگام استفاده از میکروکانولا نقاط ورودی کمتری وجود دارد، بیماران کبودی و تورم کمتری نسبت به تزریق سوزنی دارند و به دلیل درج چندین محفظه خروج یا اکستروژن فیلر ها به سرعت تزریق می شوند.

سازگاری با اکثر فیلرها: اکثر فیلرهای صورت که امروزه تولید می شوند با میکروکانولا سازگار هستند.  این تکنیک باعث می شود که ترکیبات ضروری مانند اسید هیالورونیک دقیقاً بدون سوزش و کبودی به  بیمار تزریق شوند.

ناحیه های اساسی برای تزریق فیلر

ابرو و ناحیه جانبی گیجگاهی: شریان گیجگاهی سطحی، شاخه عصب صورت و رگ مشبک ابروی جانبی نواحی ترسناکی هستند که باید با سوزن تیز درمان شوند.

 ناحیه زیگوماتیک و ساب مالار: اگر سوراخ را درست در جلوی تراگوس ایجاد کنید و محصول را در امتداد زیگوما به سمت بالا و به سمت پایین در ناحیه زیر مالار باد کنید، نتیجه یکپارچه و زیبا خواهید دید.

 ناحیه مالار قدامی مدیال: شریان زاویه‌ای و دسته عصب فرواوربیتال مناطق اصلی نگرانی با رویکرد تیزبین هستند. در صورت استفاده از ولوما در این ناحیه، با میکروکانولای خود در امتداد پریوستوم شیرجه بزنید و بدون ضربه ناشی از ادم و کبودی می توانید حجمی نرم و زیبا در این ناحیه ایجاد کنید.

میکروکانولا چگونه وارد پوست می شود؟

 یک سوراخ پایلوت با یک سوزن معمولی که کمی بزرگتر از میکروکانولا است ایجاد می شود.  سپس میکرو کانولا از طریق سوراخ زیر پوست به قسمت هایی که نیاز به پرکننده دارند می لغزد. فیلر های  پرکننده را می توان به آرامی و با ظرافت وارد پوست کرد تا بهترین حالت ممکن به دست بیاید.

چند سوراخ اولیه برای تزریق فیلر لازم است؟

این بستگی به منطقه  مورد تزریق دارد.  به عنوان مثال، برای لب ها یک محل در هر طرف دهان لازم است. از همین نقاط ورودی می توان برای پرکننده در نواحی اضافی اطراف دهان و حتی در ناحیه پایین گونه استفاده کرد.  برای جوانسازی کامل قسمت پایین صورت (گونه ها، لب ها، ناحیه دهان، چانه) احتمالاً 4 نقطه ورود خواهید داشت.

میکروکانولا برای چه درمان هایی استفاده می شود؟

 میکروکانولاها برای انجام فیلرهای پوستی استفاده می شوند. آنها  وسیله تزریقی خوبی برای تزریق فیلر های پوستی در ناحیه زیر چشم هستند زیرا این قسمت از صورت حاوی رگ های خونی مهمی است.  با این حال، تزریق کانولا برای بسیاری از نواحی دیگر صورت نیز مناسب است.

 مزیت های سوزن میکرو کانولا

مهم ترین مزیت ها و ویژگی های سوزن میکرو کانولا به شرح زیر می باشد:

جلوگیری از تخریب بافت و کاهش عوارض ناشی از آن

سوزن های عادی با سر تیزشان هنگام وارد شدن به پوست آسیب های بیشتری به بافت وارد می کنند و همین موضوع باعث کبودی و ورم پوست خواهد شد. همچنین استفاده از سوزن های عادی ریسک ورود مواد تزریقی به رگ ها و شریان ها را بالاتر می برد که این موضوع عوارض زیادی برای فرد به دنبال خواهد داشت.

اما همانطور که پیش از این گفتیم؛ سوزن میکروکانولا سری گرد دارد که به اندازه سوزن عادی تیز نیست که همین موضوع از تخریب بافت ها جلوگیری کرده و انجام انواع تزریقات را تسهیل می کند. همچنین شما به کمک این سوزن مقاومت بافت های مختلف پوست را احساس کرده و در صورت نیاز می توانید مسیر سوزن را تغییر دهید.

قابلیت کنترل بیشتر و انعطاف پذیری

مهم ترین ویژگی سوزن میکرو کانولا قابلیت انعطاف پذیری آن است که باعث شده حرکت در لایه های پوست و تزریق فیلر و چربی به راحت ترین شکل ممکن انجام شود. البته در این زمینه بهتر از توجه داشته باشید که انعطاف پذیری بیش از حد نیز معایب خودش را دارد و سوزن مورد استفاده حتما باید به صورت بهینه و اصولی طراحی شده باشد.

کاهش تعداد سوراخ های پوستی

تزریق مواد مختلف اعم از فیلر چربی و.. در صورتی که با سوزن های عادی انجام شود به نقاط زیادی برای تزریق نیاز داشته و تعداد سوراخ ها بر سطح پوست را افزایش می دهد. درحالیکه استفاده از سوزن میکروکانولا باعث می شود با تعداد سوراخ کمتر تمامی نواحی موردنظرتان را پوشش دهید.

علت اصلی این تفاوت به قابلیت حرکت آزادانه میکرو کانولا وهمچنین انعطاف پذیر بودن آن باز می گردد. بنابراین شما به راحتی می توانید سوزن را بدون آنکه آسیبی به پوست وارد شود در بافت ها حرکت دهید. در کنار این مورد، طول بیشتر سوزن های میکرو کانولا از مواردیست که امکان دسترسی به قسمت های بیشتری از پوست را برای تان فراهم خواهد کرد؛ بنابراین انجام تزریق یا درمان به کمک این نوع سوزن سریع تر بوده و درد کمتری خواهد داشت.

افزایش ایمنی

در مورد اول توضیح دادیم که سوزن های عادی به علت تیز بودن ممکن است باعث ورود مواد تزریقی به شریان ها شوند این درحالیست که ورود مواد به شریان ها بسیار خطرناک بوده و گاهی ممکن است به اتفاقاتی همچون مرگ بافت پوستی منجر شود. اما سوزن میکروکانولا به علت عدم آسیب رسانی به بافت ها و شریان ها انتخاب ایمنی است که ریسک هر گونه خطر را به حداقل می رساند.

دوران نقاهت کوتاه

معمولاً هیچکس دوست ندارد که پس از انجام تزریقات با صورت کبود و متورم دیده شود، بنابراین همواره در دنیای پزشکی تلاش بر آن بوده که روش های جدید زمان نقاهت کوتاه تری داشته باشند. این مورد به هنگام طراحی و تولید انواع سوزن میکروکانولا نیز در نظر گرفته شد و عدم آسیب به بافت ها هنگام استفاده از آن باعث می شود تا دوران نقاهت پس از آن نیز تا حد زیادی کوتاه تر شود.

 روش استفاده از سوزن میکروکانولا

روش تزریق بر اساس نوع سوزن میکرو کانولا و همچنین محل تزریق حساسیت های متفاوتی دارد که تمامی آن ها باید با دقت تمام انجام شوند. به طور کلی مراحل تزریق و استفاده از این نوع سوزن به شرح زیر می باشد:

 ابتدا محل تزریق و نوع ماده تزریقی را مشخص کنید و بعد با توجه به کاتالوگ محصول بهترین سایز و اندازه برای سوزن را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی محل تزریق را به طور کامل با پد الکلی ضد عفونی کنید، سپس با سر سوزن انسولین و سرنگ کمی لیدوکائین تزریقی به محل ورود بزنید. (این کار برای بی حسی موضعی و جهت کاهش درد انجام می شود)

حال با توجه به سایز سوزن میکرو کانولا، سوزن مناسبی جهت سوراخ کردن پوست انتخاب کرده و آن را در محل بی حس شده وارد کنید. توجه داشته باشید که تنها سر سوزن باید وارد پوست شود و باقی مسیر را می توان به کمک خود سوزن کانولا باز کرد.

در ادامه سوزن میکرو کانولا را وارد پوست کرده و با توجه به روش تزریقی مورد نظر آن را حرکت دهید. همچنین فشار لازم برای وارد کردن فیلر یا چربی به درون پوست باید به طور یکسان و کم اعمال شود.

در آخر مواد وارد شده را به آرامی از روی پوست ماساژ می دهیم تا با سایر نواحی یکنواخت شود.

آیا استفاده از سوزن میکروکانولا عوارض جانبی دارد؟

سوزن میکروکانولا  عوارض جانبی کمتری در تزریق فیلرهای پوستی دارند. آنها از سوزن‌ها ایمن‌تر هستند، زیرا نوک‌های صافی دارند که بدون ایجاد ضربه به زیر پوست می‌لغزند. در نتیجه از آسیب رساندن به اعصاب یا رگ های خونی جلوگیری می کنند. با این حال، عوارض جانبی اندکی نیز ممکن است به همراه داشته باشد.  شایع ترین عوارض جانبی مرتبط با تزریق میکروکانولا شامل تورم خفیف و کبودی است.  شما می توانید با استفاده از کولاهای استاندارد و با کیفیت مانند تایم ماشین  عوارض احتمالی را کاهش دهید.

 قیمت سوزن میکرو کانولا

اگر شما هم درباره رنج قیمت سوزن میکرو کانولا کنجکاو هستید باید بگوییم که قیمت این محصولات با توجه به اندازه، سایز،تعداد موجود در بسته بندی و.. متفاوت می باشد. بنابراین پیش از خرید باید تعداد سوزن مورد نیازتان را تعیین کرده و همچنین با توجه به محل تزریق و نوع تزریق، گیج و ابعاد مناسب برای سوزن انتخاب کنید. شما همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید به فروشگاه طبینو مراجعه کرده و از قیمت و موجودی سوزن های میکرو کانولای مد نظرتان آگاه شوید.

خرید سوزن میکرو کانولا

پیش از هر چیز باید دقت کنید که سوزن میکروکانولا باید تمامی مجوزهای لازم را داشته و به تایید سازمان غذا و دارو نیز رسیده باشد. از آنجایی که این محصولات به صورت مستقیم با پوست و سطوح زیرین آن در تماس هستند، کیفیت بالا، نحوه طراحی و استریل بودن شان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین پیشنهاد می کنیم که خرید سوزن میکروکانولا را حتما از مراجع مطمئن و معتبر انجام داده تا در ادامه با هیچ گونه مشکلی مواجه نشوید.

در همین زمینه فروشگاه طبینو مارکت با فراهم کردن طیف وسیعی از انواع سوزن میکروکانولا به شما این امکان را می دهد تا محصول موردنظرتان را به راحتی و با بهترین قیمت در فروشگاه انلاین طبینو سفارش دهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *