دسته‌بندی نشده

انواع بیماری های پوستی

انواع بیماری های پوستی

انواع بیماری های پوستی

انواع بیماری های پوستی وجود دارند که بسیاری از افراد در سراسر جهان به آن ها مبتلا هستند.‌ یکی از انواع بیماری های پوستی  بیماری آکنه است که بر روی غده های چربی پوست تاثیر گذاشته و در صورت، گردن، قفسه سینه و شانه ها و پشت کمر روی می دهد. واکنش به باکتری هایی که بر روی پوست زندگی می کنند این امکان را می‌ دهد تا با رشد در فولیکول ها سبب التهاب و قرمزی و درد شوند. در بعضی مواقع بیشتر افراد با رسیدن به دهه سی سالگی این بیماری کاهش پیدا می‌ کند اما در بعضی از افراد این اتفاق نیافته و تا در دهه‌ های چهل و پنجاه با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند. تجهیزات پزشکی طبینو از فروشگاه های آنلاین است که انواع لوازم پزشکی را عرضه می کند.

علت آکنه چیست؟

دلیل بیماری های پوستی نظیر آکنه کامل مشخص نیست. این احتمال وجود دارد که چندین عامل سبب به وجود آمدن بیماری های پوستی شوند‌. این قضیه در مورد آکنه نیز صدق می کند. در بعضی مواقع افزایش هورمون آندروژن یا هورمون های جنسی مردانه سبب بروز چنین مشکلی می شوند. اکثر محققان باور دارند که در صورتی که افراد دارای سابقه خانوادگی آکنه باشند احتمال آنکه آنها نیز با این بیماری مواجه شوند زیاد است. از جمله علائم آکنه می توان به جوش سر سفید و جوش سرسیاه، برجستگی های کوچک و قرمز رنگ، توده های دردناک در زیر پوست، جوش های چرکی و دردناک در زیر پوست و… اشاره کرد. پزشک با بررسی سابقه خانوادگی بیمار و عوامل دیگر بیماری را تشخیص می دهد. پزشک با توجه به بیماری و شدت بیماری روش های درمان مختلفی را در پیش می‌ گیرد.

آکنه

آشنایی با بیماری پوستی پسوریازیس (Psoriasis)

یکی دیگر از بیماری های پوستی پسوریازیس است. پسوریازیس سبب تکثیر بیش از حد طبیعی سلول‌ های پوستی  می شود. این بیماری پوستی سبب سفت شدن پوست شده و پوست را پولک دار یا فلس شکل می کند. این بیماری درمان های خاصی دارد به همین دلیل سبب می شود تا پوست بهبود پیدا کرده و از بازگشت دوباره بیماری جلوگیری می کند. در این بیماری گلبول های سفید به نام سلول های تی فعال می شوند که سبب واکنش سیستم ایمنی بدن مانند تورم می شوند. سلول های پوستی در فردی که دچار بیماری پسوریازیس است به سرعت رشد کرده و روی سطح پوست منتشر می‌ شود و به همین دلیل سبب می شود پوست قرمز و پولک دار شود. از جمله علت های دیگر می توان به عفونت و استرس و سابقه خانوادگی اشاره کرد. تجهیزات پزشکی طبینو تجهیزات پزشکی را با قیمت استاندارد و مصوب در سایت قرار داده است.

علائم پسوریازیس چیست؟

این بیماری پوستی بر روی پوست لکه های پوستی ضخیم و قرمز ایجاد کرده و سبب دردناک شدن پوست می شود. افرادی که دچار این بیماری هستند احساس خارش و درد می کنند. لکه های این بیماری در قسمت های مختلف بدن زیر صورت کف دست و پاها و پوست سر، کمر، آرنج و زانو، پا، کف پا و گسترده می شوند.

علاوه بر این، این بیماری پوستی بر روی قسمت‌های دیگر مانند ناخن ها و دهان نیز ایجاد می شود. در حقیقت تشخیص این بیماری کمی دشوار است چرا که شبیه به سایر انواع بیماری های پوستی می باشد. بعضی مواقع پزشک برای تشخیص این بیماری یک نمونه کوچک پوستی گرفته و در زیر میکروسکوپ آن را معاینه می کند.

درمان پسوریازیس

برای بیماری پسوریازیس مانند انواع بیماری های پوستی دیگر درمان وجود دارد. پزشک با توجه به نوع این بیماری و محل آن بر روی بدن بهترین درمان را در پیش می‌ گیرد. در بعضی مواقع ممکن است پزشک از چند روش برای درمان بیماری استفاده کند و این موضوع کاملاً به خود پزشک بستگی دارد. یکی از راه های درمان این بیماری درمان موضعی است که پزشک با توجه به تشخیص خود این روش را انتخاب می کند. تجهیزات پزشکی طبینو یک فروشگاه اینترنتی است که تجهیزات پزشکی را همراه با ویژگی ها و اطلاعات کافی عرضه می کند.

درمان پسوریازیس

آشنایی با بیماری لک و پیس(Vitiligo)

یکی دیگر از انواع بیماری های پوستی، لک و پیس است. این بیماری از انواع بیماری های پوستی مزمن به شمار می رود که سبب از بین رفتن رنگدانه های پوستی می شود. در حقیقت با وجود این بیماری سلول‌های پوستی که رنگ دانه تولید می کنند به نام ملانوسیت‌ ها از بین می روند. این موضوع سبب می شود تا رنگ پوست تغییر کند و به رنگ شیری و سفید تبدیل شود. بیشتر این افراد یا این بیماری درگیر هستند.

علت لک و پیس چیست ؟

علت بروز بیماری لک و پیس مانند انواع بیماری های پوستی دیگر ناشناخته است. طبق اطلاعاتی که از تحقیقات به دست آمده است ممکن است ویتیلیگو از بیماری های پوستی خود ایمنی باشد. در افرادی که به بیماری های خود ایمنی مبتلا هستند سلول های ایمنی بدن به بافت‌ های سالم بدن حمله کرده و سبب بروز این بیماری می شوند. عوامل دیگر نظیر پریشانی عاطفی یا آفتاب سوختگی و مواد شیمیایی می توانند سبب بروز این بیماری شده و این بیماری را بدتر کنند. از جمله علائم اصلی بیماری پیسی می‌ توان به از بین رفتن رنگدانه های پوست اشاره کرد. افرادی که دچار این بیماری هستند دارای لکه های سفید شیری بر روی پوست هستند. همچنین در قسمتی از پوست که رنگدانه خود را از دست داده رنگ مو به رنگ سفید تبدیل می شود.

تشخیص لک و پیس

پزشک برای تشخیص ویتیلیگو سابقه و تاریخچه خانوادگی بیمار را بررسی می کند و طبق معاینه جسمی که انجام می دهد این بیماری را تشخیص می دهد. در بعضی مواقع پزشکان از روش‌ های دیگر نظیر آزمایش‌ های خون استفاده می کنند. برای بررسی بیماری‌ های خود ایمنی از آزمایش خون استفاده می شود. همچنین برای بررسی التهاب بخشی از چشم معاینه چشم انجام می دهند. بعضی از مواقع نمونه کوچکی از پوست برداشته شده و در زیر میکروسکوپ معاینه می شود.

درمان لک و پیس

در درمان این بیماری بر روی جلوگیری از کاهش سیستم ایمنی بدن و بهبود ظاهر پوست تمرکز کرده و از، از بین رفتن ملانوسیت‌ ها جلوگیری می کنند. در بیشتر موارد درمان را با اهداف کمک به رشد مجدد ملانوسیت‌ ها و درمان پوستی انجام می دهند. برای درمان این بیماری از روش‌ های مختلفی استفاده می کنند. پزشکان از تجویز دارو، نور و پیوند پوست بهره می برد. برای کسب اطلاعات در مورد انواع تجهیزات پزشکی می توانید به سایت تجهیزات پزشکی طبینو مراجعه کنید.

آشنایی با بیماری اِگزما (Eczema)

یکی دیگر از انواع بیماری های پوستی، اگزما است. انواع بیماری های پوستی به دلایل گوناگون ایجاد می شوند. اگزما یک نوع بیماری پوستی است که پوست را تحریک کرده و باعث التهاب پوست می شود. اِگزمای آتوپیک از انواع بیماری های پوستی شایع است. این بیماری در سراسر جهان نوزادان و بزرگسالان و کودکان را تحت تاثیر قرار داده است. در سایت تجهیزات پزشکی طبینو می توانید قیمت انواع تجهیزات پزشکی را استعلام کنید.

علت اِگزما

علت بیماری اگزما نیز مانند انواع بیماری های پوستی ناشناخته است. طبق اطلاعات به دست آمده این بیماری با واکنش سیستم ایمنی به یک ماده تحریک کننده ارتباط دارد. علاوه بر این بیماری اگزما در خانواده هایی که دارای سابقه آلرژی و آسم هستند دیده شده است. انواع بیماری های پوستی به دلیل سابقه ی خانوادگی به وجود می آید. بعضی از افراد با تماس با یک ماده خشن یا زبر دچار خارش  می شوند. بعضی از افراد نیز به دلیل اینکه در معرض گرمای بیش از حد مواد شوینده و مواد دیگر قرار می گیرند دچار این بیماری می شوند.

 

علائم اِگزما چیست؟

اگزما سبب خارش پوستی می‌ شود و در قسمت های مختلف بدن ایجاد می شود. بعضی مواقع خارش پوستی قبل از این که ضایعه های پوستی بر روی پوست ایجاد شوند شروع می شود. این ضایعه های پوستی در مچ دست و پشت زانو و به طور کلی دست ها و پاها به وجود می آیند. البته این به این معنی نیست که فقط در دست و پا ها ظاهر می شوند چرا که سایر قسمت های بدن را تحت تاثیر قرار می دهند. قسمت های بدن که توسط بیماری اگزما آسیب دیده اند خشک و پوسته پوسته می شوند. این بیماری بر روی رنگ آنها تاثیر گذاشته و پوست را قهوه ای یا تیره می کند.

تشخیص اِگزما چگونه انجام می گیرد؟

متاسفانه آزمایشی مبنی بر تشخیص اگزما وجود ندارد. پزشک معالج و بررسی بیمار و نگاه کردن به پوست و پرسش چندین سال در مورد این بیماری، بیماری اگزما را تشخیص می دهد. انواع بیماری های پوستی به این صورت شناخته می شوند. اطلاعات به‌ دست‌ آمده اکثر افرادی که به این بیماری مبتلا هستند دارای آلرژی می باشند به همین دلیل ممکن است پزشک برای تعیین این بیماری آزمایش الرژی را تجویز کند. پزشک برای درمان انواع بیماری های پوستی از روش های مختلف استفاده می کند.

آشنایی با بیماری پوستی کهیر (Urticaria)

یکی از انواع بیماری های پوستی، بیماری کهیر است. یکی از نشانه های بیماری کهیر برجستگی و ورم های قرمز رنگ در قسمت های مختلف پوست است. این بیماری می تواند سبب اذیت شدن بیمار شده و فعالیت های روزانه و خواب بیمار را به هم بزند. قبل از اینکه بیماری کهیر را به عنوان ایدیوپاتیک بشناسند پزشک آلرژی و عفونت را در بیماری بررسی می‌ کند. البته بعضی افراد ناگهانی با این بیماری پوستی مواجه می‌ شوند که این مورد می‌ تواند نشانه ی واکنش آلرژیک باشد.

علت بیماری پوستی کهیر چیست؟

کهیر ایدیوپاتیک مزمن مسری نیست و مانند انواع بیماری های پوستی توسط عوامل مختلف به وجود می آید. عاملی که در این امر تاثیر دارند سیستم ایمنی بدن می باشد. علاوه بر این می تواند یک پاسخ به عفونت های نظیر عفونت های قارچی یا عفونت‌ های ویروسی و عفونت های باکتری هایی باشد. از عواملی که می‌ تواند در ایجاد این بیماری پوستی تاثیر داشته باشد می توان به فشار عصبی، گرما و سرما و لباس های خیلی تنگ و غیره اشاره کرد. بیماری پوستی کهیر مانند انواع بیماری های پوستی دارای یک سری علائم می باشد. گاهی بر روی پوست یکسری برجستگی های قرمز به وجود می آید که اگر بیش از ۶ هفته به طول بیانجامد و گاهی شدید باشد احتمال بروز کهیر وجود دارد. التهاب در لب گلو و پلک ها می توانند از دلایل دیگر کهیر باشند‌. این بیماری ممکن است مدتی از بین رفته و مجددا بازگردد.

راه های تشخیص بیماری پوستی کهیر

برای تشخیص این بیماری پزشک مانند انواع بیماری های پوستی تاریخچه پزشکی بیمار را بررسی می کند. پزشک باید از لحاظ جسمی بیمار را معاینه کند تا بتواند این بیماری را تشخیص دهد. از طرف دیگر پزشک برای تشخیص این بیماری مانند انواع بیماری های پوستی ممکن است آزمایش خون را تجویز کند یا آزمایش آلرژیک پیشنهاد دهد. همچنین ممکن است پزشک برای تشخیص بیماری پوستی کهیر، به فرد پیشنهاد کند تا کارهای روزانه خود را بررسی کرده و آن را یادداشت کند. عواملی نظیر استرس و شیوه زندگی و گرما ممکن است سبب بدتر شدن علائم بیماری کهیر شوند. اگر می خواهید  قیمت این تجهیزات پزشکی را استعلام کرده و در مورد خرید این محصولات اطلاعات کسب کنید به سایت تجهیزات پزشکی طبینو مراجعه کنید.

روزاسه (Rosacea)

یکی از انواع بیماری های پوستی بیماری پوستی روزاسه است. این بیماری جزو انواع بیماری های پوستی مزمن به شمار رفته و سبب قرمز شدن پوست می شود. این بیماری ممکن است سبب ضخیم تر شدن پوست شود البته در مراحل پیشرفته این عارضه به وجود می آید. بیماری پوستی روزاسه ممکن است سبب مشکلات چشمی شود. پزشکان علت بروز انواع بیماری های پوستی را نمی دانند. روزاسه از جمله انواع بیماری های پوستی است که از به صورت ژنتیکی به افراد منتقل می شود به عبارت دیگر ممکن است افراد این بیماری را از خانواده به ارث ببرند. این بیماری سبب قرمز شدن قسمت های مختلف نظیر چانه و گونه و پیشانی و… می شود. این بیماری پوستی بر روی صورت تاثیر گذاشته و سبب سوزش چشم می شود. این بیماری سبب ملتهب شدن پلک های بیمار شده و بیمار را با مشکلاتی نظیر تاری دید مواجه می کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *